poniedziałek, 19 stycznia 2015

Jezdziectwo / dyscypliny sportowe

         
                                             Witam wszystkich obecnych <3

           Czy kogoś jeszcze dopadło choróbsko? :( Ja pomimo,że dziś poniedziałek, siedzę w domu z bolącym gardłem i niedziałającym nosem :'( Ale nie ma co sie nad sobą rozżalać i jedziemy dalej......
Dziś poznamy (lub przypomnimy sobie) "końskie" dyscypliny sportowe :) Tak więc bez dłuższego przeciagania zapraszam do czytania.......

                             UJEŻDZENIE.....>

  Jest to konkurencja,w której wyjątkowo ważną rzeczą jest dobry kontakt konia z jezdzcem. W czasie ujeżdzania wykonuje się określone wcześniej ruchy tzw.figury jeżdząc po czworokątnej arenie często w rytm muzyki.Jest to tak że dyscyplina,która obowiązuje w WKKW....Jest ono oznaczane literką D (Dressage) (w Polsce A)










PIAFF <3


Uczestnicy ujeżdzania mają na sobie specjalne,uroczyste stroje składające się min. ze zgrabnego kapelusza nadającego razem z czarnym frakiem dużo powagi oraz uroku.Nie możemy zapomnieć o koniach,które na te specjalne dni zawodów są specjalnie przygotowywane,aby wyglądać.Po dokładnym wyczyszczeniu oraz uczesaniu grzywy i ogona następuje tzw."ubieranie konia" czyli dobieranie odpowiedniego,dobrze prezentującego się siodła,strzemion,ogłowia,nauszników oraz ochraniaczy <3

************************************************************************
Oto krótko i mam nadzieję zrozumiale przedstawiłam wam pierwszą z dyscyplin sportowych :) Mam nadzieję,że się podobało,a nie długo ukarze się kolejny wpis z tego samego działu lecz opisujący juz inną konkurencję.Zostało nam jeszcze 6! <3 Zapraszam do zaglądania i czytania mojego bloga.Ja się żegnam i życzę wam miłego dnia :****

2 komentarze: