środa, 31 grudnia 2014

Kuc Szetlandzki+2015 !!!!

                   
                                                Dzieńdoberek wszystkim!

            Wiem,że przez ostatnie kilka dni się nie odzywałam,ale wiecie jak to jest.Wolne od szkoły,mózg przestaje pracować i lenistwo ogarnia wszystkich w około :)
Na szczęście już jestem i powracam z nową dawką końskiego świata <3 Dziś dowiemy się co nieco o Kucu Szetlandzkim......

************************KUC SZETLANDZKI************************


  1.Pochodzenie:... kuce te pochodzą z Wysp Szetlandzkich (stąd nazwa rasy) w Wielkiej Brytanii.Dokładny czas powstania nie jest znany :/

http://www.ferryto.pl/Shetland_Islands_Ferries.html

  2.Występowanie:... kuce Szetlandzkie występują w USA oraz w Europie..
http://www.zoo.zamosc.pl/dat/pages//12m.jpg

3.Cechy:... Szetlandy są spokojne,silne oraz pracowite <3
http://www.konnacafe.pl/starakonna/grzywa1.jpg
http://olx.pl/oferta/2-kuce-szetlandzkiez-paszportami-bryczka-CID103-ID6Uwy5.html

  4.Maść:... zazwyczaj kara,gniada,kasztanowata,myszata lub srokata.
http://euroanimal.pl/images/6/69/Kuc_szetlandzki.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-c2oYzCf_jc4/UDN9-KLZd6I/AAAAAAAAACQ/OEsyO2rOLHg/s1600/gafek.jpg
http://img27.olx.pl/images_tablicapl/60604293_7_644x461_kuc-szetlandzki-mini-ogier-.jpg

  5.Kuc Szetlandzki charakteryzuje się szeroką głową,z prostym profilem.Ma szeroki i kształtny kłąb,krótkie lędżwie i grzbiet oraz silny zad.Łopatki ukośne i muskularne.

  6.Szetlandy są wykorzystywane w rolnictwie,jako zwierzę wystawowe oraz rodzinne.Pomimo swoich małych rozmiarów jest niezwykle mocny i silny.Żyje bardzo długo,nawet do 30 lat.
http://www.pl.all.biz/img/pl/catalog/175007.jpeg
http://d.alegratka.pl/g2/o/d8/43/3d/24376267_8080_d.jpeg
http://www.hodowlakuca.republika.pl/DSC01395.JPG



  7.Temperament:...Szetland jest łagodnym,bystrym oraz posłusznym konikiem idealnym do nauki jazdy małe dzieci oraz do agroturystyki <3
http://d.alegratka.pl/g2/o/3d/6b/90/953478_1469_d.jpeg

************************************************************************
  Na zakończenie chciałam wam życzyć Szetlandzkiego Nowego Roku! :D Zapraszam do komentowania oraz śledzenia mojego bloga i mam nadzieję,że wszyscy z was spędzą tą sylwestrową noc w miłym i przyjemnym towarzystwie *.* Ja się żegnam i do następnego <3

wtorek, 23 grudnia 2014

Chou Chou Chou !!!

                          Merry Christmas Everyone ... !

     Witam i zapraszam! Już jutro!! Już jutro WIGILIA <3 Jak mam być szczera to albo ja już podrosłam i nie wywiera to na mnie aż takiego wrażenia jak kiedyś,albo w tym roku naprawdę nie czuć magii świąt.Jakoś tak mało świątecznie w te święta :( A może u was leżą już puszyste warstwy śniegu? U mnie ciągle pada,ale nie to co trzeba.Zamiast śniegu mam ...... deszcz.No nic święta to święta i trzeba się cieszyć z kolacji z bliskimi,ubierania choinki,pochłaniania niewiarygodnych ilości pierogów oraz innych przysmaków..... a i oczywiście z prezentów!!! :D





Kto chce taki prezent? Ja tak <3










      Oczywiście dla naszych kochanych kuniczków święta także mogą być oczekiwaniem na prezenty :) Bo przecież,który konik nie chciałby takiego podarku?...




    Dziś tak króciutko,bo wiecie święta,wolne,lenistwo ogarnia <3 Na zakończenia chciałam wam wszystkim życzyć wesołych świąt,duuużo prezentów,wiecznej miłości do konisi oraz aby o północy w wieczór wigilijny wasze zwierzaczki przemówiły do was i powiedziały wam jak bardzo was kochają ( lub coś w stylu "Zmień mi karmę bo ta mi nie smakuje" czy "Siku mi się chce chodżmy na spacer")
PS: jako,że święta i tp. postanowiłam chwilowo zmienić grafikę bloga na taką bardziej świąteczną ;) Przynajmniej tu będzie śnieg :(
Papatki <3 ....




sobota, 20 grudnia 2014

Coś pod choinkę...

                                                  Doberek Wszystkim!

    Na wstępie chciałam było przeprosić, že nie nie zamieściłam żadnego wczoraj :( Ale wiecie pościka Jak To Jest siedem Lekcji potem DODATKOWY i tak Jakoś zabrakło mi czasu.Ale Już jestem, mam Nadzieje, Ze wy jesteście ZE MNA i Nie ma co martwić Się <3 Dzis na blogu małe Propozycje prezentów i Prenumeruj recenzje pod choinkę.Znajdziecie tu Opisy Gier, Filmów, Książek o koniach Oraz różnorodnych Gadżetów z końmi <3 wiec zaczynajmy ....
******************************* KSIĄŻKI ****************** ***********

1. "Koń na receptę"

Piękna i wzruszająca książka Agaty Widzowskiej Pasiak opowiadająca o grupie dzieci biorących udział w zajęciach hipoterapeutycznych w pewnej stadninie.Tam nawiązują niezwykłą więź z poznanymi zwierzętami.Akcja toczy się wokół tytułowego konia-Szoguna, którego właścicielka chce zabrać ze stadniny.Dzieci nie mogąc się z tym pogodzić postanawiają zapłacić za pozostawienie Konia ...

2. '' Koń zwany cieniem "


Historia niby banalna,a jednak legendarna.Młoda dziewczyna,która praktycznie wychowywała się w stajni pewnego dnia traci ukochaną klacz.Coś w niej pęka ... do czasu ..... do czasu kiedy na swojej drodze spotyka konia.Konia wychudzonego, wystawionego na aukcje ......




3. "Heartland"


Historia niezwykłej Młodzieży kochającej konie.W książkach przeczytamy o Ich niezwykłych przygodach, więzi, która łączyła ich z końmi oraz miłosnych zagadkach związanych z paczką przyjaciół ...


4. "Mounty Roberts"



Jego książki są naprawdę godne polecenia <3 Opisuje w nich sposoby zaklinania koni, ujeżdżania, pracy, z końmi,poskramianie ich oraz wiele wiele innych ...






********************************* FILMY ******************************


1. "Niezwyciężony Sekretariat"



Córka właściciela stajni hodowlanej przejmuje gospodarstwo Ojca i poświęca się wychowaniu konia wyścigowego imieniem Sekretariat ...







2. "Czas Wojny"




Osobicie mój ukochany film <3 Historia Konia posłanego na wojne,który z całych sił dąży do powrotu do swojego ukochanego właściciele.....



3. "Mustang z Dzikiej Doliny"




Film animowany.Piękny Oraz wzruszający, opowiadający o losach Konia, Który utracił Wolność ....



********************************** GRY *******************************


1. "Kocham konie"






Fajna gierka polegająca na opiece nad koniśem, trenowaniu oraz braniu udziału w zawodach ....







2. "Saddle Club"




Wcielasz Się w Nowej uczennicę Szkółki Jazdy konnej.W grze rozwiązujesz poszczególne zadania zdającprzy tym test jezdzieckiki, biorąc udział w zawodach, łapiąc dzikie konie lub opiekując się żrebaczkami <3










***************************** Gadżety ******************** ***********


1. POKÓJ DLA KONIARY <3


2. Do Szkoły <3

 Słodki PIÓRNK :)

                
       Elegancka I KUNIKOWA!
  






ZABIERAMY KUNIKI NA WYCIECZKĘ? : D













Wierny obrońca kluczy <3










WSTYD BY MI BYŁO NAPISAĆ TYM SPRAWDZIAN NA 2 <.>


******************************************************

Na dziś zrobić Tyle Kochani;) Mam Nadzieje, że ktos zaczerpnie z dzisiejszego pościka pomysł na prezent lub urządzenie swojego pokoju.Oczywiście zachęcam do przeczytania Książek oraz obejżenia Filmów czy zagrania w Gry, które dzisiaj wam przedstawiłam.Wszystkie są tego warte <3 Ja Już kończe,a wy oceniajcie, komentujcie, obserwujcie mnie (niedosłownie: D) oraz co tam Jeszcze chcecie.Patki ...
************************************************************************


czwartek, 18 grudnia 2014

Kącik poetycki?

                                                              Cześć kochani!
  
    Dziś krótko ponieważ jest już trochę póżno,a jutro do szkoły :( Nie miałam pomysłu czym was dziś obdarować więc wymyśliłam mały kącik poetycki <3 Zamieszczę wam kilka moim zdaniem ,fajnych wierszy o koniach oraz kilka refleksji na temat jezdzectwa,a więc.......niech lektura was wciągnie...

 ****************************WIERSZYKI***************************

   





*****************************REFLEKSJE*************************** 









Wiem że nie postarałam się za bardzo ale wynagrodzę wam to ;) Naprawdę jestem już padnięta,jutro jeszcze wigilia klasowa i na dodatkowy się pouczyć wypada :P

Tak czy siak mam nadzieje,że może któraś z tych jakże mądrych i pięknych refleksji zostanie w waszym sercu na dłużej.Na dziś to tyle ja się żegnam i Do Juterka <3
************************************************************************
PS: Jeśli w tym momencie przeczytałeś/łaś ten wpis lub na bieżąco czytasz mojego bloga to gorąco proszę o wpis w komentarzu jak oceniasz mój blog po tych podajże 4 wpisach i co o nim sądzisz.To dla mnie ważne.Widzę,że naprawdę dużo osób codziennie odwiedza "Poradnie początkującej amazonki" za co BAAAARDZO WAM DZIĘKUJE i cieszę się,że jesteście ze mną :* Jednak ani razu nie pojawiły się jeszcze oceny ani komentarze co do mojego bloga,co troszkę podcina mi skrzydła,więc proszę CIĘ tak Ciebie,właśnie Ciebie,nie patrz się tak po prostu zostaw komentarzyk :) Ojojoj zaraz jeszcze zabrzmi to tak jak bym wymuszała od was komentarze :O Nic z tych rzeczy! Po prostu chcę wiedzieć na czym stoje,co Ci się podoba w moim blogu,a co denerwuje i tyle ;) Oki teraz już naprawdę Papatki i do jutra .Liczę na CIEBIE!WAS!NAS!<3
************************************************************************


środa, 17 grudnia 2014

Po polsku czyli koń MAŁOPOLSKI...

               Witam serdecznie wszystkich zgromadzonych!

       Dziś zostanie zamieszczony opis pierwszej z ras koni.Na początku miałam pomysł,aby opisać pierwszą na świecie rasę konia,lecz w dalszym ciągu są spore dyskusje "kto" był jako pierwszy więc zdecydowałam się na opisanie rasy naszej ojczystej ziemi,a mianowicie Konia Małopolskiego...

        1.Pochodzenie- powstał w XIX w. w południowej i południowo-wschodniej Polsce.



     
        2.Wygląd - Konia cechuje mała głowa,długa szyja,głęboka klatka piersiowa oraz niezbyt mocny grzbiet.Ma także lekko ścięty,dobrze umięśniony zad 

        3.Użytkowanie - są one wykorzystywane głównie do lekkiego sportu,zaprzęgów,WKKW (Wszechstronny Konkurs Konia Wierzchowego) oraz do crossu.Są łatwe w hodowli,niewybredne w kwestiach żywienia,odznaczają się także dobrym zdrowiem i długowiecznością


         4.Temperament - konie te są łagodne,zrównoważone,chętne do pracy,pojętne i inteligentne.Temperament odziedziczyły po arabskich przodkach
  

  Na dziś to tyle :) Jeśli się podobało proszę o komentarze,subskrybcje,łapkowanie,lajkowanie oraz śledzenie mojego bloga i obserwacje <3 Może macie jakiś pomysł co mogło by się pojawić w następnym pościku lub jakąś refleksje dotyczącą mojego bloga? Jeśli tak proszę o pisanie w komentarzach :D To już wszystko na dziś ale widzimy się jutro <3 Papatki !!!

wtorek, 16 grudnia 2014

Mała wycieczka po końskiej przeszłości...

                                           Dzieńdoberek wszystkim!

                  Jak tam mija wam dzionek?Mam nadzieje,że dobrze :) W pierwszym poście uznałam,że jeśli ma być to stronka o koniach i kucykach to wypadało by na początku nieco poznać historie tych przepięknych stworzeń ... więc zaczynajmy!!! 
                   Jak pewnie wiecie (jeśli nie to się dowiecie :) ) konie są ssakami z rodziny koniowatych,nieparzysto kopytnych,lecz nie zawsze wyglądały tak jak teraz...różnica była ogromna!Początkowo "koń" wyglądał jak mały,nieco powyginany lis :) Droga ewolucji podzieliła się i powstało kilka wyższych form życia z czego tylko jeden przetrwał do naszych czasów a mianowicie Equus. Przez wiele lat ewolucja ze stworzenia wielkości ok.30-50 cm z małymi zębami i czteropalczastymi kończynami stworzyła konie i kucyki pokroju czasów dzisiejszych.Żeby was nie zanudzić,a jednocześnie przedstawić w prosty sposób przemienianie się koni na przełomie kilkudziesięciu  tysięcy lat postanowiłam....a zresztą sami zobaczycie :)

1.Na początku było to 30-50 cm. stworzenie o małych zębach i czteropalczastych kończynach...



2.Następnie powstało bardzo podobne do dzisiejszego konia,jednopalczaste stworzonko o wysokości ok.120 cm w kłębie...

3.Od czasu powstania Pliohippusa ewolucja nabrała rozpędu.Jednopalczaste kończyny zaczęły pokrywać się twardą,ochronną skórą...tak oto powstało kopyto służące koniom do dziś.Przemiany,które nastąpiły potem stworzyły wiele gatunków Pliohippousów,które z czasem nabrały więcej masy oraz zaczęły rosnąć tworząc stworzenia mniejsze (kuce i kucyki) jak i większe (konie)...


     I tak oto powstały konie....myślę, że będzie to dobre zakończenie dzisiejszego wpisu :) Mam nadzieję,że się podobało i czegoś się dowiedzieliście... jeśli uważacie,że mój blog jest ciekawy,lub jesteście ciekawi dalszych wpisów  obserwujcie go,komentujcie,polubiajcie,udostępniajcie i co tam wam się jeszcze podoba <.> Na zakończenie wstawię zdjęcie dokładnej ewolucji tak dla podsumowania :) Miłego wieczorka i do następnego <3

 



poniedziałek, 15 grudnia 2014

Kopytko na dobry początek ...

                       Witam wszystkich czytelników!

    Jako,że jest to mój pierwszy wpis nie będę zamieszczała nie wiadomo jakiego długiego i wyczerpującego postu (postaram się coś sklecić w kilku zdaniach <.> ).Na początku przedstawmy się (my=ja).Nazywam się Kasia Spilnyk i mieszkam w województwie Lubuskim ( w Polsce tak dla wyjaśnienia :) ).Uczęszczam do 1 kl. gimnazjum.Od 2 lat jeżdżę konno,lecz końmi interesuje się od małego.Cieszy mnie pomoc innym więc chętnie zajmę się odpowiadaniem na różnorodne,zadawane przez was pytania związane z tematyką mojego bloga.Oczywiście oprócz odpowiedzi na wasze problemy na moim blogu znajdziecie także wiele opisów ras koni oraz ciekawostki z życia tych pięknych zwierząt.Mam nadzieje,że blog się rozwinie i jeśli teraz to czytacie to proszę o odwiedzanie go i śledzenie moich postępów :) Jeśli jest w śród was ktoś,kto ma jakieś uwagi co do mojego bloga to proszę o szczerą krytykę oraz wskazówki dla nowicjuszki <3 Na dziś to tyle,ale niedługo nadejdzie czas na pierwszy "prawdziwy" wpis "Poradni początkującej amazonki" więc nie ma co rozpaczać <.> Życzę wszystkim miłego wieczorka oraz kolorowych snów (choć dopiero po 18.00).Do następnego!